Vereniging

Als nieuw lid van het Rozenburgs Mannenkoor wordt u van harte welkom geheten en hopen dat u een prettige en aangename tijd zult doorbrengen.

Repetities
Iedere* donderdag is de repetitie in het Muziektheater “De Ontmoeting” aan de Koninginnelaan 9 te Rozenburg.
Aanvang 19.30 uur, einde ca. 21.45 uur met 20 minuten pauze tussendoor.

Contributie
De contributie bedraagt € 17,50 per maand. U kunt  dat bedrag overmaken op IBAN NL68 RABO 0356 6034 23 t.n.v. Rozenburgs Mannenkoor te Rozenburg. Jaarlijks wordt op de Algemene Ledenvergadering de contributie vastgesteld.

Stemindeling
De dirigent zal je bij aanmelding, meestal in de pauze, indelen naar stemsoort. Er zijn vier stemgroepen de 1e tenoren, de 2e tenoren, de baritons, de bassen. Nadat je gestemd bent, zal je geholpen worden om een juiste plaats binnen jouw stemgroep te vinden, dit is mede afhankelijk van je lengte en ervaring.

Bladmuziek
De bibliothecaris verzorgt de bladmuziek en geeft deze uit aan nieuwe leden nadat je gestemd bent. Deze bladmuziek blijft eigendom van het koor. Maak eventueel met behulp van een potlood aantekeningen op de bladmuziek. Het kopiëren of aan derden beschikbaar stellen is niet toegestaan.

Concertmap
Je ontvangt van de bibliothecaris een concertmap. Deze concertmap wordt u kosteloos aangeboden, maar dient bij het verlaten van de vereniging, mits in goede staat, teruggegeven te worden.

Kleding
Bij concerten of uitvoeringen is het dragen van een zwarte smoking met een wit smoking overhemd, zwarte sokken en zwarte schoenen verplicht. Bij normale uitvoeringen wordt de zwarte smoking en wit overhemd opgesierd met een bordeaux rode vlinderstrik en pochet. Voor speciale gelegenheden draagt het koor een zilvergrijs gilet met bijpassende vlinderstrik en pochet. U wordt ruimschoots tevoren geïnformeerd over het kledingadvies voor het betreffende concert of uitvoering. Tegen betaling van Euro 35,00 kunt u in het bezit komen van een “RMK koortrui”.

Statuten en Huishoudelijk Reglement
Zoals bij elke vereniging heeft ook het Rozenburgs Mannenkoor Statuten en Huishoudelijk Reglement. Bij aanmelding krijgt je een exemplaar uitgereikt.