Dirigent

Martin van BroekhovenMartin van Broekhoven is geboren op 28 september 1958 te Maassluis en begeleidde diverse solisten als Charlote van Os, Dieuwke Aalbers, Marjolein Ginczinger, Angelina Ruzzafante, Nanco de Vries, Marco bakker, Wilma Driessen. Ook begeleidde Martin diverse koren en acteerde solo met diverse muziekstukken. In de 90-ger jaren was Martin onder andere dirigent bij het Schiedams Christelijk Mannenkoor en maakte een cd-opname van de Misa Criolla van Ramirez met het EV02-koor Poeldijk en verleende medewerking aan o.a. diverse opera’s . Sinds 1990 is Martin als pianist verbonden aan de balletopleiding van het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Martin is sinds april 2001 de vaste dirigent van het Rozenburgs Mannenkoor. Dat Martin van Broekhoven niet alleen het Rozenburgs Mannenkoor dirigeert maar ook zijn medewerking verleend aan grote muzikale happenings. September 2011, trad hij op in het kader van het Wollebrand festival met het Orchestra Particolare o.l.v. Rick Schoonbeek en Martin van Broekhoven als piano-solist. Uitgevoerd werd het tweede pianoconcert van Rachmanioff. Bekijk de video hier.
Martin is sinds een aantal jaar ook vaste begeleider en tweede dirigent bij het Westlands Mannenkoor.